İspanyolca Ser ve Estar Fiileri



İSPANYOLCADA YARDIMCI FİİLLER  SER VE ESTAR

Merhaba Arkadaşlar  bugün ki dersimizde bence İspanyolca da en önemli konularda biri olan yardımcı fiiller konusunu işleyeceğiz. Çok dikkatlice öğrenilmesi gereken bir konudur.

İngilizce de to be fiiline karşılık gelir. Ama İspanyolcada 2 tane yardımcı fiil vardır ve bu fiiller kuralsızdır.Ben size aşağıda bu iki fiilin kişilere göre çekimlerini göstereceğim.

Not ; Arkadaşlar Ser ve Estar fiillerinin kullanım yerleri farklıdır.

SER fiilinin kullanım yerleri ;

1. Zaman gösteren cümlelerde ;

Que hora es? Saat kaçtır?
Son las tres. Saat 3.
Mañana es fiesta. Yarın bayram.

2.Devamlı durumları belirten cümlelerde ;

El carbon es negro . Kömür siyahtır.
Mi amigo es Turco. Benim arkadaşım Türk'tür.
Mi novia es frances. Benim kız arkadaşım Fransız'dır.

3. İsimlerle birlikte yüklem olarak ;

Tu eres estudiante . Sen öğrencisin.
Ankara es una ciudad bonita. Ankara çok güzel bir şehirdir.
Soy Turco .Ben Türk'üm.
Ella es una medica. O bir doktordur.

4.Niteleme sıfatlarıyla birlikte ;

Es facil . Kolaydır.
Es imposible. İmkansızdır.

5. Milliyet , uyruk ;

Mi amigo es Turco. Arkadaşım Türk.
Soy Hakan. Ben Hakan.

ESTAR fiilinin kullanım yerleri ;

1.Yer bildiren hallerde ;

(Yo) 
Estoy en el trabajo. Ben işteyim.
¿Dónde está usted? Sen nerdesin?
(Nosotros ) Estamos en el jardin. Biz bahçedeyiz.

Hatırlatma ; Biz(Nosotros) yazmamıza gerek yok arkadaşlar çünkü diğer derste söylediğim gibi zaten fiilin çekiminden hangi şahıs zamiri olduğunu anlıyoruz.

2.Fiilin atıfta bulunduğu niteliğin geçici olduğu ve öznenin doğasında var olmayıp sonradan kazanılmış hallerde ;

El chico 
está enfermo. Çocuk hasta .
La leche está caliente. Süt sıcak.
Las calles están limpias. Sokaklar temiz.

3.Durum bildiren edilgen cümlelerde ;

La carta 
está escrita con lapiz. Mektup kalemle yazılmış.
La comida está preparada . Yemek hazırlanmış.

4. Ulaçlarla (gerundio) birlikte Simdiki Zamanda ;

Estoy estudiando. Ders çalışıyorum.
Ella está leyendo. Kitap okuyor.
Ellos están comiendo . Yemek yiyorlar.


Evet arkadaşlar bu dersimizinde sonuna geldik. Sizlere Ser ve Estar fiillerinin kullanım yerleri hakkında bilgiler verdim. Sizlerde burda ki örneklere bakarak değişik örnekler yapabilirsiniz.
Bir sonraki derste görüşmek üzere.

Yorumlar

Sayfa Numaralandırma

Günün Sözü

Bu blogdaki popüler yayınlar

İspanyolca Cümle Yapısı Estructura de la Frase

İspanyolca Şimdiki Zaman